Dark Riverside

Dark Riverside - Fransk bulldog herre i sina bästa år. Här får ni följa mig och min hund och allt annat som händer i mitt liv.

Oh I swear to youI'll be there for you

Kategori: Allmänt

God morgon

Vaknade dunder förkyld idag :S inte alls det jag hade planerat !
Har hällt i mig KanJang och tagit alvedon så hoppas jag att det hjälper !

Var full rulle hela dagen igår och när jag hade gjort allt jag skulle så var klockan 22.30 och jag var helt slut och somnade som ett lite barn på typ 2 minuter efter jag lagt mig :P

Började söndagen med att baka lite bröd, gjorda på min dinkelsurdeg.
Riktigt bra blev dom :) Pappa och Åsa ska få det ena av dom tänkte jag. Får väl se om pappa gillar det för han är skeptisk på allt som inte är gjort på "vanligt" mjöl ;)

Efter bakandet och frukost (mer brunch om jag tänker efter vad klockan va :P ) så körde jag och lilleman till stallet.
Hade sån lyx att stallet var fixat så jag behövde bara motionera djuren :))

Tog dom båda på banan och lösgjorde lite.
Ploppi var duktig, men lite seg bara. Gjorde massa sidvärsrörelser på honom så han fick igång sin gamla kropp och framförallt hans bakdel. Blev ett kort och intensivt pass på honom :)
Madeira är det ett tag sen jag jobbade lite mer eftersom hon varit trött och tagit det lungt. Så nu var det dax att kolla av hur hon var på banan. Kan säga att den damen inte är trött mer ! Hon var så pigg att när hon travade så gick bakbenen dubbelt så fort som frambenen. Hahah gick ju inte att trava på henne alls. ;)
Så mjukade först upp henne i skritten med skänkelvikningar och slutor sen fick hon galoppera av sig lite. Kan bara säga tack för jag hade graman på henne för annars hade vi nog fortfarande galopperat ;)
Men hon var duktig iaf. Lyckades göra ett byte med henne där hon bytte direkt för skänklen. Annars brukar hon ligga lite efter hjälperna å inte riktigt få med sig bakdelen men blev super nu :)

Var kbilen haha han va lite trött lar i stallet vid halv 4, det var nog lilleman glad för för när jag red sista hästen gick han och satte sig brevid ;) Styrde bilen mot pappa och lite jobb.

Slipade massa 7:an stolar hos pappi som skall lackas medans han bytade däck på min bil så va grymt skönt att jag slapp göra det själv för det gjorde att jag kom hem lite fortare :)

Var grymt hungrig när jag kom hem så var bara att ställa sig att laga lite mat och sen sätta sig och plugga !

Mamma kom strax efter jag kom hem och var snäll och diskade efter min matlagning och så fick hon bröd med sig hem.

Nu blir det plugg fram till lunch sen i eftermiddag blir det ett viktigt infomöte om ett jobb och sedan stallet.

Fotade båda hästarna innan jag skulle ut med dom idag.
Är lite skillnad på energin på dom haha tror ni kan gissa vem som är trött och vem som är pigg ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här: